Kalas, dans och ömma ben

Hej igen!

Idag är det söndag och redan mitten av april och påsken har rusat förbi. Familjen min har inte och har aldrig haft några speciella traditioner på påsk mer än att Pappa åker chicken-race på moped varje långfredag varje år. Ny ”tradition” för mig har blivit att åka till Kungälv på både Långfredag och påskafton för att dansa. Båda kvällarna är det två band som spelar tillsammans i 6 timmar. Så denna helgen blev det alltså dans i 12 timmar till 4 av favoritbanden, Sannex och Blender dag 1 och Casanovas spelade med Expanders dag 2. Det var inte lika mycket folk i år som det brukar vara men nånstans hörde jag att det var mellan 700-800 människor där och dansade i fredags och något mindre i lördags.

Innan dansen i Fredags var jag på 1års-kalas för min lilla brorson Charlie. Sjukt att den lilla varelsen redan blivit så stor! Det första han gjorde när min syster och jag kom dit var att skicka en slängkyss till oss vilket fick mitt hjärta att smälta en aning. När kalaset drog igång var hela huset fullt av kusiner till Charlie som lekte och hade kul.

Efter kalaset bar det av till Kungälv för 6 timmars dans. Kvällen var bra och svettigt blev det. Med tanke på hur mycket folk det var så var det inte helt enkelt att få tag på de man ville dansa med och man fick sitta en del. Trotts att jag fick sitta några danser hade jag en bra kväll. Dag två var dansmässigt ännu bättre än dag ett. Jag fick dansa mer än dagen innan och hade väldigt roligt. Tyvärr fick jag mer ont i mina benhinnor och knän vilet gjorde att jag fick sitta på läktaren en del bara för det samt att jag hade svårt att dansa fullt ut när jag väl dansade. Som av en händelse fick jag dansat sista dansen med en kille som har koll på de där med idrottsskador och grejer. Så det var bara att genomlida en lätt plågsam snabbehandling efter dansen. Ont gjorde det som jag vet inte vad så fort man petade på benet. Men det blir nog bra snart hoppas jag.

Idag åkte näst intill alla till Huskvarna för att dansa dag tre av fyra. Själv ligger jag hemma i sängen och skriver detta inlägg och pluggar körkortsteori. Hade gärna åkt med nu när man tänker på alla som är där ikväll. Men kan inte dansa varje kväll samt att mina ben inte klarar det. Att jag har lyssnat på min kropp för en gång skull och kunnat inse det själv att jag inte borde dansa idag är ett stort framsteg dessutom. För att se något mer positivt i det här så får jag ju även gjort lite körkortsteori och vila plus en chans att vända tillbaka dygnet lite.

Snart är det ny vecka. kort skolvecka och förhoppningsvis kommer det ett nytt inlägg här på bloggen. Har ju varit ganska dålig på att uppdatera men nu ska jag bli bättre. Dessutom är det lite nya saker på gång framöver så keep your eyes opend och häng med!

Puss å kram!
Elin

Kommentera

