Jobb, Praktik och Berlinresa

Hej igen gott folk!

Nu har det hunnit hända en del igen sedan sist. Senaste veckan har varit fullspäckat med en massa roliga saker. Final med barngruppen förra fredagen, jobb på lördagen, dans på söndagen och praktik från måndag tills idag.

Fredagsdraget, barngruppen i kyrkan, avslutades i fredags med dunder och brak. Massor med glada barn som sjöng, dansade, spelade dockteater och drama. Självklart hade vi ju en hemlig gäst på slutet. Denna gången var det glassgubben som var på besök och självklart bjöd han alla barnen på glass! Barngruppen som jag idag är ledare i har jag varit med i nästan varje fredag i hela mitt liv. De första var jag dock stammis i bänkarna.

Lördagens jobb tänkte jag inte gå in på så mycket. Det var en stor och rolig fest med massor av musik. Hela 5 artister/band stod på scenen under kvällen. Lite starstrucked blir man ju när man får äran att servera kvällens dansband när man som jag är lite av en nörd när det kommer till dansband. Det blev ju såklart en liten pratstund med några av dem efter spelningen med.

13235125_348699808587535_2416538681094794948_o  Söndagen bjöd på en trött kropp med träningsverk i armar som masade sig iväg till Götene och dans till ett av mina favoritband! Seg i kroppen men vad gör det. Med lite vilja går det mesta. Kvällen var bra och mängden dans var perfekt! Fick en stund att sitta ner med fina vänner och prata lite och fika med en annan. En riktig myskväll alltså!

Denna bild (till vänster) är dock inte från söndagens dans. Den är tagen av Beauty in frames i Alingsåsparken i sommras (Beauty in Frames jochen@roemling.net, license: CC BY-NC 3.0).
Parkdanserna är bland de bästa danserna.
Det är ofta mycket folk och bra stämning. Hela året går man och väntar på sommarsäsongen och till folkparkspremiären.

I måndags började jag även min praktikvecka! Min praktik hade jag på en förskola i Vårgårda. Att framtiden få arbeta med barn är en dröm jag har sedan några år tillbaka och efter denna veckan känner jag att jag mer än någonsin vill arbeta med detta. Bonusen var också att personalen verkade vara nöjda med mitt jobb och peppade mig till att söka jobb som timvikarie hos dem i framtiden. Hur kul är inte det?! Hoppas nu bara att jag får chansen att ta den möjligheten till hösten.

tysklandi

BERLIIIIIN!!!

Jaa! Om 30 min åker jag hemifrån för att hoppa på bussen med konfirmander till Berlin. Bussen går vid 22-tiden och rullar vidare genom natten. Vad gör man egentligen med en konfirmandgrupp i Berlin? Det vet inte jag heller… Jag vet inte så mycket om den här resan över huvudtaget utan följer nästan bara med känns det som. Det jag vet är bland annat att vi ska besöka ett koncentrationsläger från andra världskriget samt en kyrka vilket står för söndagens program. Större delen av tiden går dock till att buss till Berlin och hem därifrån. Men det kan ju vara kul det med.

Nästa inlägg kommer förhoppningsvis i nästa vecka med lite om resan och annat skoj. Ha de gott! Puss å kram å sånt från hon den där Elin.

Kommentera

