Målet uppnått!

31/1-17 och mindre än två timmar kvar tills dess att jag (enligt överenskommelsen) får äta socker igen. Dagen då man skulle kunna tro att jag sitter med en hög av saker jag längtat efter att få äta. Men faktum är att jag mår illa av bara taken på en kladdig kladdkaka, min favoritsort i godishyllan och den sliskiga drickan i dryckeshyllan.

Det är helt fantastiskt vilken skillnad det har blivit! Jag kan fortfarande känna att jag blir sugen på något och börjar fantisera på saker att äta. Men det räcker att bara ta en minut och tänka på allt man kunde stoppa i sig tidigare och vips så mår man lite illa och vill inget ha. Istället för en chokladkaka kan man få lyxa till det med morotsstavar eller kvarg.

Bara att tänka tillbaka och se skillnaden på vad jag äter när jag kommer hem från skolan på eftermiddagen. Tre ljusa mackor byttes ut mot antingen en äggröra, en burk kvarg, en smoothie eller en liten skål med yoghurt.

Eftersom att viktminskning inte var något direkt mål i detta har jag inte vägt mig någon gång och vet därför inte hur det har påverkats. Men vad jag kan känna av är att jag är mycket piggare och kan fokusera bättre och längre. Min hy i ansiktet har också blivit bättre med mindre finnar.

Jag kan inte säga annat än att detta har hjälpt mig. Jag tycker verkligen att det är något som fler behöver prova på! Man behöver inte vara hur hård som helst så länge man är ärlig mot sig själv. Jag har nått ett resultat jag är nöjd med och mår bra i en livsstil som denna och kommer därför att fortsätta.

Yes! Fortsättning följer alltså… Vi insåg att vi mår såpass bra med detta att det hela kommer övergå i en utmaning, ”vem kommer klara sig längst”? Ett annat kul sätt att få med sig en vän eller familjen på att minska sockerintaget. Utmana varandra!

Så för att avsluta ännu ett inlägg kan jag glatt meddela att både min vän och jag har varit så duktiga att ingen av oss kommer behöva dricka några råa ägg. Vem vet, kanske det sker framöver ändå.. Man vet aldrig med oss, det kanske blir en utmaning, det få vi se.

Tack för Januari månad! Fortsättning följer…
Kraam Elin

Kommentera

